Jdi na obsah Jdi na menu
 

Potraviny, které přispívají k bolestem kloubů

1. Mléko a mléčné výrobky (především tavené sýry)

Mléko obsahuje mléčnou alergenu bílkovinu kasein. Podle Sdružení lékařů pro zodpovědnou medicínu kasein dráždí tkáně v okolí kloubů. Místo kravského mléka konzumujte raději mandlové, kokosové nebo rýžové rostlinné mléko.

2. Syrovátkové bílkoviny

Podporují tvorbu kyseliny močové a její krystalizaci v kloubech.

3. Maso a uzeniny

Hovězí nebo vepřové maso má vysoký podíl purinů a nitrátů, které zhoršují bolesti a záněty. Navíc v nich najdeme i některé toxiny. Podle studie provedené Národní akademií věd v USA v roce 2014, červené maso přispívá k rozvoji rakoviny a zhoršování zánětů.

4. Alkohol

Nadměrný příjem alkoholických nápojů má negativní vliv na onemocnění kloubů. Nápoje obsahují puriny, které se v těle přetvářejí na kyselinu močovou. Některý alkohol dokonce obsahuje lepek způsobující křehkost kloubů.

5. Cukr a umělá sladidla

Nadměrný příjem cukru vede k zánětům. Vyhýbejte se hlavně slazeným nápojům, včetně těch, které obsahují umělá sladidla.

6. Zvýšený příjem vajíček

Vajíčka jsou zdravá potravina, ale ve větším množství způsobují  záněty a otoky.

7. Omezte brambory

8. Obiloviny a zpracována mouka

Tyto potraviny mají vysoký glykemický index, což stimuluje AEGs a podporuje zánětlivé procesy. Běžnou mouku lze nahradit moukou kokosovou, mandlovou, špaldovou či rýžovou. Konzumace pšenice a cereálií přispívá k rozvoji chronického autoimunitního onemocnění.

9. Rafinovaná sůl

Rafinovaná sůl často obsahuje přísady a chemikálie, které narušují rovnováhu tekutin v těle a ztrátu vápníku. Vyhýbejte se proto polotovarům a uzeninám. Místo rafinované soli kupujte mořskou nebo himalájskou sůl.

10. Průmyslově zpracované potraviny - Glutamát sodný (MSG)

Glutamát sodný je látka zvýrazňující chuť jídla. Přidává se proto hlavně do zpracovaných potravin. Studujte složení kupovaných potravin.

11. Kukuřičný olej

Kukuřičný olej má vysoký obsah omega-6 mastných kyselin, které jsou pro vaše zdraví nebezpečné. Konzumujte oleje s vyšším obsahem omega-3 kyselin jako například olivový, lněný nebo konopný.

12. Sója, arašídy a dresinky