Jdi na obsah Jdi na menu
 

Americký kardiolog Dr. William Davis

Moderní pšenice je dokonalý chronický jed 

Pšenice prošla ke konci minulého století pomalou, ale velmi výraznou transformací. Nejde jen o křížení: ale i o ozařování semen a zárodků. Cílem je vyvolat v nich mutace, které povedou k větším výnosům. Náš organismus se však na tyto změny výživy nedokázal adaptovat. Výsledkem je množství různých zdravotních problémů a nárůst obezity.

Je velmi nutné pšenici úplně vyřadit z výživy 

Celosvětově se ročně vypěstuje asi 700 miliónů tun pšenice.

Svého času bývala pšenice plná živin, ale ta současná už ani pšenice není! Jakmile se jí zmocnil agrobyznys se svou snahou vyvinout plodinu s co největším výnosem, stal se z ní hybrid s kompletní transformaci původního genového nastavení.

"Je to půlmetrová rostlina vytvořená genetickým výzkumem 60. a 70. let," uvedl pro ČBS dr. Davis, kardiolog a odborník na účinky konzumace pšenice na lidský organismus. "Má mnoho vlastností, o kterých vám nikdo nic neřekl, např. tu, že obsahuje novou bílkovinu - gliadin. Není to lepek a nejde o lidi, kteří jsou citliví na lepek či trpí celiakií. Mluvím tu úplně o všech lidech, protože citlivost na gliadin má každý, protože funguje jako opiát. Váže se na opiátové receptory v mozku a u většiny lidí stimuluje chuť k jídlu, takže nakonec denně snědí třeba o 440 kalorií víc." Dr. William Davis shromáždil několik set klinických studií o nepříznivých účincích pšenice.

Na otázku, zda by se mohla zemědělská výroba vrátit k původnímu druhu zdravé pšenice, který se pěstoval dříve, odpověděl, že samozřejmě to nikdy neudělá. 

"Kdyby 3 lidi zhubli vyřazením pšenice z jídelníčku o 4 kila, bylo by to samozřejmě i tak dobré," řekl. "Ale my vídáme statisíce lidí, kteří hubnou o 15, 40, dokonce i 70 kg. Bývalí cukrovkáři už nemají diabetes. Pacientům s artritidou se dramaticky ulevuje. Lidem přestávají otékat nohy, přestávají trpět pálením žáhy, syndromem dráždivého střeva, depresí a tak dále.

Nulová nutriční hodnota - Pšeničné pečivo je ve většině případů z bílé mouky, což znamená, že co bylo v zrnu aspoň trochu hodnotného (otruby a klíček), to se v průběhu zpracovatelského procesu odstranilo.

Někteří nutriční terapeuti tvrdí, že problém s pšenicí vyřešíme, pokud si budeme vybírat jen stoprocentně celozrnné výrobky. To je lež, protože i takové výrobky pocházejí z moderních odrůd, vytvářených ozařováním semen a zárodků gama/rentgenovým zářením nebo působením chemikálií s cílem vyvolat mutace.

Pšenice je škodlivá v jakékoli formě a v jakémkoli množství. 

Dr. Marcia Alvarez se specializuje na vytváření výživových programů pro obézní pacienty. Pšenici považuje za "zlou obilovinu" a prohlašuje: "Moderní pšenici lze z nutričního hlediska určitě považovat za kořen všeho zla, jelikož způsobuje obrovské množství zdravotních problémů napříč všemi světovými populacemi...ve své praxi zaznamenala, že na každých 10 lidí se zažívacími problémy, obezitou, diabetem, artritidou a dokonce i kardiovaskulárními problémy trpí 8 nesnášenlivostí pšenice. Jakmile ji vyřadí z jídelníčku, zmizí většina jejich symptomů do 3 až 6 měsíců.

Nebezpečné látky - Za mnoho problémů, které pšenice způsobuje, může lektin WGA (aglutinin z pšeničných klíčků), jenž je v ní obsazen. Vědci nyní zjišťují, že WGA v moderní pšenici je velmi odlišný od WGA ve starých odrůdách. Každé pšeničné zrnko obsahuje jen jeden mikrogram této látky, ale WGA má neblahé účinky i ve velmi malém množství. Působí zánětlivě, imunotoxicky, kardiotoxicky a neurotoxicky.

Dále je tu amylopektin A kvůli kterému vám dva krajíčky celozrnného pšeničného chleba zvednou krevní cukr výě než čokoládová tyčinka.

Gliadin je spojen s četnými neurologickými problémy včetně encefalopatie, neuropatie, extrémů v chování autistických dětí a dětí s ADHD a dokonce i sluchových a zrakových bludů schizofreniků. Na všechny takto nemocné lidi má gliadin velmi neblahý vliv.

Nekompromisní postoj 

Dr. Davis zaujímá vůči obilovinám nekompromisní postoj. "Doporučuji svým pacientům, ať je vyřadí kompletně. Beztak je skoro 100% obilných výrobků z pšenice. Náhradou za stravu založenou z velké části na obilovinách doporučuje zeleninu, kvalitní maso, olivy, olivový olej, vejce, sýr, ořechy, avokádo...opravdové potraviny." A lidé hubnou, uzdravují se.

I. P. Belušová - jsem stejného názoru již několik let