Jdi na obsah Jdi na menu
 

Zima a imunitní systém

Podle čínské medicíny je vhodné v zimních měsících podporovat energii těla především vnitřním teplem.

1. Teplé snídaně - vývary a kaše jsou vhodnější než větší množství vitamínů

2. Během dne spíše tepelně upravenou zeleninu a jídlo pouze mírně kořeněné. Ovoce a syrovou zeleninu jen výjimečně, protože ochlazují organizmus a to v zimě není potřeba. 

3. Zázvor vařte. Číňané vypozorovali, že vařený zázvor má lepší účinky, než syrový, i když vaření ničí některé vitamíny. Ideální je zázvorová voda ze 6 - 7 plátků a to bez medu a citrónu!

4. Skořice zahřívá. Imuno-stimulační účinky mají především větvičky, které seženete ve formě léčiva.

5. Teplé oblečení a rukavice. Zatímco v létě do nás podle Číňanů vnikají bakterie a viry přes nos a ústa, v zimě je to kůže.

6. Když už v zimě onemocníte, citrón nekupujte, protože jeho kyselost vtahuje energii dovnitř a vy ji potřebujete v zimě dostat na povrch

7. Nepotlačujte pocení. Při pocení tělo vytlačuje energii zanesenou viry a bakteriemi na povrch kůže a odtud z těla ven. Jest-li pocení potlačíte, mohou vás nakonec potkat bronchitidy a rýmy. 

8. Zchlaďte své emoce, které přehřívají náš imunitní systém a když vypukne chlad a zima, exploduje nemoc mnohem silněji.

9. Více odpočívejte

 MUDr. PETR LUKEŠ - ZIMA