Jdi na obsah Jdi na menu
 

STRAVOVÁNÍ

Díky stresu a nevhodné (kyselinotvorné) stravě, jako je bílý cukr nebo bílá mouka, nadbytek masa, v naší krvi může dojít k nerovnováze pH. To může být příčinou únavy, svalové slabosti, cukrovky, hemeroidů atd. Začalo se uvažovat, že onko nález je poslední stupeň zakyseleného organismu (což zase někteří lidé vyvrací. Každý ale má svůj vlastní úsudek...)

Zakyselující potraviny a jejich kyseliny

  • Kyselina močová.................maso a masné výrobky
  • Kyselina sírová a dusičná...vepřové maso
  • Kyselina octová...................sladkosti, cukr, produkty z bílé mouky
  • Kyselina mravenčí...............sladidlo
  • Kyselina fosforečná.............nealkoholické nápoje sycené a slazené
  • Kyselina tříslová..................káva, černý čaj, červené víno
  • Kyselina acetylosalicylová...léky proti bolesti

Doba trávení potravin
– Maso se tráví 4 hodiny
– Přílohy 2 hodiny
– Zelenina 1 hodinu

ZÁSADITÉ POTRAVINY

Jsou důležité pro náš organismus. Pomáhají vyrovnávat pH v naší krvi, čímž nás ochraňují před řadou civilizačních nemocí.
Chcete-li řešit svůj zdravotní stav, přestaňte ve větší míře konzumovat tepelně upravenou stravu (nejlépe max. 1x denně) a konzumujte hlavně ovoce a zeleninu. Ideální ovoce a zelenina je místní, nikoliv dovozová. Pokud nezvládáte bez tepelně upraveného jídla, dávejte ho vždy dělennou stravou, to znamená - maso + zelenina (maso max. 1x až 2x týdně), rýže + zelenina, brambory + zelenina. Vyřaďte mléčnou stravu a lepek.

Nejlépe

  • Ráno k snídaní teplá převařená voda - taková i po celý den (někdo s půlkou citrónu, ale to nejde s naším roztokem).
  • Po celé dopoledne ovoce nebo ovocné šťávy. 
  • Oběd – dělená strava. Kdo nezvládá být bez teplé stravy, oběd může být i tepelně upravený
  • Po celé odpoledne zelenina nebo zeleninové saláty

Tělo žije v tomto osmihodinovém režimu

04 - 12.00 hodin - režim vyměšování
Tělo se zbavuje zplodin, pročišťuje se - proto hodně pít čistou neperlivou vodu, nejlépe teplou převařenou, čaj a je možné i kafe – hlavně nesladit. V této době můžete šťavnaté ovoce.
12 - 20.00 hodin - režim přijímání
Příjem energie, jíst cokoliv, ale rozdělovat = maso + zelenina, rýže + zelenina, brambory + zelenina. Ovoce v tento čas už nejíst. Maso konzumovat max. 2x týdně - nejlépe ryby, drůbež, může se biftek nebo steak - hlavně bez tuku a během odpoledne. Večer si dát raději přílohu se salátem. Zeleninové saláty vždy, kdykoliv a v jakémkoliv množství – dodávají i energii.
20 - 04.00 hodin - režim hubnutí
Spánek a hubnutí. Tělo rychle stráví potravu, hledá palivo pro energii a proto se vrhne na tuky.

Systém je rozdělen na potraviny:
a/ uhlovodany (vesměs přílohy)
b/ bílkoviny (maso, tufu, vejce)
c/ neutrální (zelenina)

Uhlovodany s bílkovinami se nesmí.
Neutrální se může s oběma skupinami.

Při zdravotních potížích vyřaďte lepek, kasein a cukry (pečivo, chleba, mléčná strava a cukry). Při onkologickém nálezu je velice nutné vyřadit cukry ve všech podobách a k snídani konzumovat tvaroh s lněným olejem – jinak platí níže uvedený postup zdravého
stravování.

Chcete-li zhubnout nebo jíst zdravě, řiďte se tímto postupem:

  1. Dopoledne pouze ovoce pro pročištění těla - jablka, hrušky, švestky atd. + převařená voda (ovoce pouze dopoledne, odpoledne již ne)
  2. Od 12 hodin VŠE, ale děleně, tzn. 
  • Maso + zelenina (nejlépe bílé, ryby, drůbež + zelenina nebo zeleninové polévky, husté vydatné, klidně houby, dobré je i zelí), 
  • Přílohy + zelenina (► rýže, brambory, těstoviny, pečivo - tmavé + hodně zeleniny) - nejlépe 3 - 4 menší porce + hodně zeleniny (► vhodné omezit produkty z mouky)
  • Sýr + zelenina
  • Vejce + zelenina
  1. Pokud chodíte spát kolem půlnoci - NEHLADOVĚT!!!, ale sníst okurku, mrkev, kedluben (tělo je nastartováno na trávení, zeleninu rychle stráví, ve spánku pokračuje ve spalování zásob tuku)
  2. Pokud možno žádný alkohol (pouze suché víno - 4 dcl denně, jedno pivko po jídle). Víc ne.
  3. Maso tak 2x týdně (ne vepřové, nejlépe na kokosovém oleji nebo vařené)
  4. Vejce, tofu jsou bílkoviny jako maso, ty pouze se zeleninou
  5. Tvrdé sýry samostatně se zeleninou (bez pečiva). 
  6. Pij vodu (hodně - pro vyplavení zplodin a tuků) – nejlépe teplou převařenou
  7. Místo soli – koření
  8. Žádné cukry, sladkosti (žádné coly, fanty, limonády)
  9. Odpoledne 4x malé porce, i bílý jogurt, tvaroh, sulc - jako jedno jídlo bez příloh
  10. U pocitu hladu je úžasná hrst ořechů - kromě buráků (vlašské, kešu, pinie...), zasytí – nesníst však velké množství
  11. Určitě POHYB (plavání nadlehčuje, chůze, kolo...)
  12. Je vhodné zjišťovat stav vitamínů, minerálů atd. Případně doplňovat
  13. Zapojit okolí – podporování rodiny i přátel
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář